Geertjes Japanse spitskoolsalade

DSC_1669

Ik pleit voor meer oosterse spitskool! Geert is mijn leverancier en producent van ingelegde heerlijkheden, honing, eitjes, rabarbercompote zonder suiker, blauwe bessen en bovenal mijn lieve pa. Regelmatig steel ik potjes honing, maar steevast neem ik wel een potje met ingemaakte zoetzure paprika, bieten of andere groentemix mee. Het is als sojasaus voor de Japanners, alles krijgt smaak. Inspiratieloze salade? Hoppa! Plakkerige pasta? Flats! Zo ook door mijn lunch. Het versterkte het zoetzuur van de mirin. Geertjes zoetzuur wordt bereid volgens geheim familierecept, dus wie weet staat hij volgende week online!

  • spitskool
  • wortel
  • gember
  • garam masala
  • Japanse (tamari) sojasaus
  • Japanse wijnazijn: mirin
  • Geertjes zoetzuur

Het was lekkerder dan op de foto!

Geef een reactie

