Komkommertijdsalade

DSC_1626

Na een duizelingwekkende fietstocht in Duitsland en Polen, vol avontuur, koolsalades en zelfs stikstofijs, sprak ik op een verjaardag iemand die wilde ideeën heeft over gezondheid, creativiteit en lekker eten. In de komkommertijd van mijn vakantie werd ik meteen enthousiast over zijn grote plan.

Leuk, grote plannen en ideeën, maar concrete eenvoudige actie is ook wel eens lekker. Daarom doe ik hier een poging om eenvoudige gerechtjes te posten die ook nog eens prima te behappen zijn.

Omdat het komkommertijd is, en komkommers net als tomaat en bleekselderij, vol gezellig water zitten, maakte ik een hydraterende salade. Lekker voor een heet dagje als vandaag.

Ik zal hier geen recepten posten. Liever proef, combineer, experimenteer en faal ik, dan dat ik de perfecte Ottolenghi aubergine op tafel zet. Hieronder de ingrediënten voor een perfecte komkommertijd:

  • komkommer
  • tomaatjes
  • bleekselderij
  • rode paprika
  • zongedroogde tomaatjes
  • balsamico-siroop
  • geroosterde sesamzaadjes
  • sesamolie
Geef een reactie

